„Wielkie kino na wielkim ekranie” to wspólny cykl comiesięcznych pokazów Filmwebu oraz Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego. Co miesiąc użytkownicy portalu Filmweb głosować będą na jeden z pięciu klasycznych filmów wybranych przez redakcję portalu.
Pokazy będą odbywały się regularnie w ostatnią środę każdego miesiąca w Kinie Iluzjon. Za każdym razem to użytkownicy będą decydować o tym, jaki film zostanie wyświetlony w Iluzjonie w ramach cyklu. Wystarczy wziąć udział w ankiecie i zagłosować na jeden z tytułów.
„Matrix” zwycięzcą pierwszej ankiety, tematem przewodnik rok 1999
Bezapelacyjnym zwycięzcą pierwszej ankiety okazał się „Matrix”, który zdobył aż 44% głosów. Pokaz odbędzie się 28 maja o godzinie 20 w Kinie Iluzjon. Poprzedzi go prelekcja redaktora naczelnego Filmwebu, Łukasza Muszyńskiego. Na gości będą również czekać niespodzianki!
Tematem przewodnim pierwszego pokazu będzie rok 1999 - bez wątpienia jeden z ważniejszych w historii X Muzy. Na ekrany trafił wówczas szereg znakomitych filmów, które nie tylko odniosły sukcesy komercyjne, ale także zyskały status kultowych, zmieniły język filmowy lub zapoczątkowały nowe kierunki w kinie.
„Matrix” bez wątpienia należy do tego zaszczytnego grona. To ekscytujący remiks chińskiego kina kopanego, amerykańskiego kina strzelanego i japońskiego anime, przyprawiony dawką klasyki SF i filozofii. Bez wątpienia jeden z najbardziej wpływowych filmów w historii X Muzy, a zarazem doskonały przykład na to, jak wykorzystać efekty specjalne do opowiedzenia zajmującej historii. W tym przypadku: opowieści o hakerze Neo, który dowiaduje się od tajemniczych rebeliantów, że świat, który zna, jest tylko iluzją. „Matrix” starzeje się jak wino - cały czas wygląda obłędnie, a przy tym jego przesłanie wydaje się dziś jeszcze bardziej aktualne niż w dniu premiery w 1999 roku.
Najbliższy pokaz
30.07 (środa), godz. 20 „Przed wschodem słońca”, reż. Richard Linklater
Dotychczasowe pokazy
28.05 „Matrix”, reż. Lilly Wachowski, Lana Wachowski
25.06 „Mad Max 2”, reż. George Miller
Partner
