Wyboru dokonałem, kierując się osobistymi wrażeniami i wpływem konkretnych dzieł na mój własny język muzyczny. Twórczość Krzysztofa Pendereckiego i Witolda Lutosławskiego jest dla mnie świadectwem niebywale konstruktywnego przemierzania nowych przestrzeni muzycznych, naznaczonych barwami polskiej historii i uniwersalnym geniuszem. Dorobek mistrzów to bez wątpienia kopalnia pomysłów, stanowiących dla mnie mocną inspirację i dostarczających wielu powodów do artystycznych rozważań. Niektóre z wyróżnionych utworów zdawały się modelować moją pianistykę, stymulowały myśl kompozytorską, pomogły kształtować wciąż nieukształtowany styl muzycznej wypowiedzi. Pozostałe urzekły nieokreślonym fenomenem, głębią przekazu, zaskakującym podobieństwem do mojego pojmowania dźwiękowej rzeczywistości, czy – jak Actions – niesamowitym kontekstem, stawiającym pytanie o granice między światem jazzu i muzyki klasycznej.
Posłuchaj listy utworów
- I Kwartet smyczkowy | Krzysztof Penderecki
- Polimorfia na 48 instrumentów smyczkowych | Krzysztof Penderecki
- Stabat Mater na 3 chóry mieszane | Krzysztof Penderecki
- Capriccio na obój i 11 instrumentów smyczkowych | Krzysztof Penderecki
- Actions na zespół jazzowy | Krzysztof Penderecki
- Agnus Dei na chór mieszany a cappella | Krzysztof Penderecki
- Bukoliki na fortepian | Witold Lutosławski
- Muzyka żałobna na orkiestrę smyczkową | Witold Lutosławski
- Pięć pieśni na głos i fortepian | Witold Lutosławski
- Livre pour orchestre | Witold Lutosławski