W czasie piątego spotkania z Piotrem Metzem zaprezentujemy ostatni nieopublikowany utwór The Beatles – napisaną przez Johna Lennona piosenkę „Now and Then”. Demo nagrane przez zamordowanego w 1980 roku Beatlesa uzupełnione zostało przez instrumentalne ścieżki na nowo zarejestrowane przez Paula McCartneya i Ringo Starra. W utworze słyszymy też gitarę George'a Harrisona zarejestrowaną w czasie sesji z 1995 roku. Głos Johna Lennona został „wydobyty” za pomocą technologii wykorzystanej w filmie dokumentalnym „The Beatles: Get Back” Petera Jacksona z 2021 roku.
Tego wieczora usłyszymy także wybrane utwory z „Czerwonego” i „Niebieskiego” albumu – zbiorów najpopularniejszych utworów Beatlesów z lat 1962-1966 oraz 1967-1970
Prowadzący
Piotr Metz – dziennikarz muzyczny, prawdziwa osobistość radiowego świata. Współpracował z najważniejszymi rozgłośniami w Polsce: Polskim Radiem, grupą Eurozet, Radiem Eska, czy RMF FM, które też pomógł wywindować na szczyt popularności. Jego głos znany jest dobrze słuchaczom takich audycji, jak: „Zapraszamy do Trójki”, „Rock’n’roll – historia powszechna”, „Akademia muzyczna Trójki”, „Lista osobista”, „Nocna strefa”. Prywatnie – wielki fan Beatlesów.
O systemie Dolby Atmos
Dolby Atmos to obecnie najbardziej zaawansowane rozwiązanie dźwięku przestrzennego – wielokanałowy dźwięk docierający już nie tylko z bocznych ścian, z przodu i z tyłu, ale także znad głów słuchaczy przenosi widza w inne przestrzenie dźwięku. Dzięki dodatkowym głośnikom zawieszonym pod sufitem, widz znajduje się w „bańce dźwiękowej”, słysząc i odróżniając dźwięki docierające z każdego kierunku.
System Dolby Atmos zainstalowany w sali wielofunkcyjnej FINA został precyzyjnie zaprojektowany i dopasowany do wymiarów sali oraz wystrojony zgodnie z wytycznymi Dolby Laboratories oraz panującymi w sali warunkami akustycznymi. Dzięki temu sala otrzymała Certyfikat Dolby Atmos. Wykorzystuje on 40 kanałów dźwiękowych (6 podstawowych i 34 efektowe).
- 3 główne zaekranowe kanały szerokopasmowe: Lewy/Centralny/Prawy
- 1 główny zaekranowy kanał subniskotonowy LFE
- 2 efektowe kanały subniskotonowe LFE1 i LFE2
- 7 szerokopasmowych kanałów efektowych na lewej ścianie sali
- 7 szerokopasmowych kanałów efektowych na prawej ścianie sali
- 14 szerokopasmowych kanałów efektowych rozmieszczonych w dwóch rzędach pod sufitem
- 6 szerokopasmowych kanałów efektowych na tylnej ścianie sali.