Porozmawiamy o:
- wpływie indywidualnej emisji treści w mediach społecznościowych na propagowanie fałszywych informacji;
- mechanizmach manipulacji informacją tekstową i graficzną w erze cyfrowej;
- strategiach walki z dezinformacją i fake newsami;
- działaniach, jakie platformy społecznościowe podejmują w walce z dezinformacją.
Dla kogo?
- Pracowniczek i pracowników mediów
- Pracowniczek i pracowników instytucji publicznych
- Użytkowniczek i użytkowników mediów społecznościowych
- Twórców i twórczyń treści medialnych i marketingowych
Wstęp bezpłatny!
Zapisz się
Aby wziąć udział w spotkaniu, należy się zarejestrować.
Wezmą udział
Marcel Kiełtyka (Demagog) – dyrektor działu komunikacji i PR, ekspert ds. walki z dezinformacją i mentor Akademii Fact-checkingu;
dr Marta Kołodziejska (Uniwersytet Warszawski) – socjolożka cyfrowa, kierowniczka Pracowni Badań nad Mediatyzacją w Centrum Doskonałości DELab UW;
Natalia Sawka (OKO.press) – dziennikarka zespołu politycznego OKO.press. Wcześniej pracowała dla Agence France-Presse (2019-2024), gdzie pisała artykuły z zakresu dezinformacji;
Piotr Żaczko (TikTok) – Poland & CE markets Communication Manager, rzecznik prasowy TikTok Polska.
Prowadzenie:
dr Kuba Piwowar (Fundacja Centrum Cyfrowe) – kierownik działu SpołTech, socjolog, kulturoznawca. Specjalizuje się w społeczno-kulturowych aspektach nowych technologii, aktywizmie danych oraz data literacy i aktywizmem danych, autor książki "Technologie, które wykluczają. Pomiar, dane, algorytmy".
Organizatorzy
Organizatorami Seminariów są Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny i Centrum Cyfrowe.