„Biały ślad” to film wyjątkowy, przez ówczesną krytykę powitany jako zapowiedź przewrotu w polskiej kinematografii. Rzeczywiście, pod niemal każdym względem wyróżniał się na tle polskiej produkcji filmowej lat międzywojennych. Został zrealizowany własnym sumptem i własnymi siłami przez jedną osobę, bez wsparcia wytwórni filmowej, bez hali zdjęciowej (niemal wszystkie sceny zostały nakręcone w plenerze) i co najważniejsze bez udziału gwiazd aktorskich. Całą obsadę stanowili naturszczycy, przeważnie sportowcy z Zakopanego i okolic. Największą wartością filmy były monumentalne, zapierające dech w piersiach zdjęcia skąpanych w śniegu Tatr. Tak pięknych plenerów górskich nie było w polskim kinie nigdy wcześniej ani nigdy potem.
„Biały ślad” to pierwszy polski film fabularny, który reprezentował Polskę na ważnym międzynarodowym festiwalu. Wprawdzie już wcześniej niektóre polskie filmy były wyświetlane zagranicą, ale to „Biały ślad” przeszedł do historii jako film, który swoją prapremierę miał podczas pierwszego festiwalu w Wenecji, w roku 1932.
W 2022 roku w pracowniach Filmoteki Narodowej – Instytutu Audiowizualnego film został zrekonstruowany i odrestaurowany cyfrowo. I znów, podobnie jak 90 lat temu, zanim film obejrzała polska publiczność, najpierw trafił do Włoch. Znalazł się w programie festiwalu „Giornate del Cinema Muto” w Pordenone. Jest to najstarszy i jeden z najważniejszych na świecie festiwali kina niemego, a jego 41. edycja odbyła się w październiku tego roku. 5 października „Biały ślad” został zaprezentowany w ramach sekcji „Venezia 90”, poświęconej 90-leciu festiwalu filmowego w Wenecji. W ramach tej sekcji zostały przypomniane wszystkie filmy nieme, które zostały wyświetlone podczas pierwszej edycji festiwalu w 1932 roku.
W Pordenone „Biały ślad” został przyjęty bardzo ciepło. Publiczność szczególnie doceniła piękne plenery tatrzańskie. Uwagę zwracał także zupełnie egzotyczny dla większości widzów folklor zakopiański. Nazajutrz po pokazie, podczas wykładu „Dressing Norma: Fashion in silent Cinema” włoska kostiumografka Michelle Tolini Finamore wspomniała także o strojach ludowych w „Białym śladzie”, a zwłaszcza o góralskim ubiorze głównego bohatera, Jaśka.
Polska premiera odrestaurowanego cyfrowo „Białego śladu” odbędzie się w grudniu w kinie Iluzjon w ramach cyklu „Retroteka”, a towarzyszyć jej będzie koncert zatytułowany „Warszawiacy i Górale”.
„Biały ślad” – film fabularny z 1932 roku w reżyserii Adama Krzeptowskiego odrestaurowany i zrekonstruowany cyfrowo przez FINA, reprezentował Polskę na „Giornate del Cinema Muto” w Pordenone – jednym z najstarszych i najważniejszych na świecie festiwali kina niemego