IV Kongres Edukacji Medialnej

IV Kongres Edukacji Medialnej

image

IV KONGRES EDUKACJI MEDIALNEJ/SPOTKANIE BADACZY I PRAKTYKÓW. (WSPÓŁ)PRACA NA RZECZ ROZWOJU KOMPETENCJI MEDIALNYCH, INFORMACYJNYCH I CYFROWYCH. DIAGNOZA. WYZWANIA. DZIAŁANIA.

Badacze i praktycy edukacji medialnej nie dyskutują już o tym, czy jest to ważna dziedzina, lecz interesuje ich, w jaki sposób realizować ją skutecznie. Dlatego też IV Kongres Edukacji Medialnej będzie poświęcony zagadnieniu (współ)pracy – zarówno na poziomie lokalnym, jak i międzynarodowym  oraz będzie omawiany w zróżnicowanym ujęciu: prawnym, społecznym, kulturowym, edukacyjnym. Kongres zajmie się także pojęciem pracy – różnorodnych działań mających na celu rozwój kompetencji medialnych, informacyjnych i cyfrowych (MIC).

IV Kongres Edukacji Medialnej adresowany jest do szerokiego grona odbiorców, którzy działają w obszarze szeroko rozumianej edukacji medialnej, informacyjnej i cyfrowej: badaczy, nauczycieli, dyrektorów oraz kierowników placówek edukacyjnych lub kulturalno-oświatowych, samorządowców, dziennikarzy, przedstawicieli organizacji pozarządowych.

 

Wybrane zagadnienia:

- polityka państwa i dokumenty strategiczne w zakresie współpracy międzysektorowej na rzecz rozwoju kompetencji MIC;
- rodzaje i formy współpracy między interesariuszami;
- projekty międzysektorowe jako studia przypadków i przykłady dobrych praktyk;
- źródła finansowania działań na rzecz rozwoju kompetencji MIC - możliwości, ograniczenia;
- ewaluacja projektów i efektywność podejmowanych działań,
- badania kompetencji MIC - spojrzenie krytyczne, transfer wiedzy naukowej na temat kompetencji MIC na inne dziedziny życia społecznego;
- aplikowalność i użyteczność tej wiedzy w projektowaniu działań edukacyjnych;
- obszary kompetencji realizowane w ramach podejmowanych działań oraz grupy odbiorców;
współdziałanie szkoły z innymi instytucjami oświatowo-kulturowymi (biblioteki, domy kultury itp.);
- sieciowanie i współpraca w ramach koalicji na rzecz rozwoju kompetencji MIC;
- rola i zaangażowanie mediów w działania na rzecz rozwoju kompetencji MIC.

W programie IV Kongresu zaplanowano: wystąpienie gościa specjalnego – prof. Maarit Jaakkola (NORDICOM/ Uniwersytet w Goteborgu), trzy panele dyskusyjne, sesje referatowe oraz cztery warsztaty. W trakcie Kongresu przewidziano również przestrzeń networkingową – miejsce, w którym będzie można wspólnym pomyśle na projekt z zakresu kompetencji MIC.

Szczegółowe informacje znajdują się na oficjalnej stronie Kongresu.

 

Udział w Kongresie:
Wszystkich chętnych do udziału w IV Kongresie Edukacji Medialnej prosimy o przesyłanie zgłoszeń za pomocą formularza dostępnego pod linkiem:

https://forms.gle/juYmn1uMdva4PYFk6

Partnerzy:



Autor grafiki: Wacław Andrzej Marat

Fundusze Europejskie Logotyp: Na granatowym tle częściowo widoczne trzy gwiazdki żółta, biała i czerwona obok napis European, funds digital of Poland. biało-czerwona flaga polska obok napis Rzeczpospolita Polska Logotyp z lewej strony napis Unia Europejska Logotyp. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego. po prawej strony na granatowym tle 12 żółtych gwiazdek tworzących okrąg flaga Unii Europejskiej