Edukacja Młode Horyzonty to kompleksowy, ogólnopolski program edukacji kulturalnej dla szkół i przedszkoli, zgodny z podstawą programową i polityką oświatową.
W tym roku startuje już 19. edycja programu. Zaczęło się od kameralnych spotkań w warszawskim kinie Muranów. Z czasem comiesięczne projekcje dla przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych zawitały do blisko pięćdziesięciu miast. Obecnie projekt realizuje ponad 130 kin i domów kultury w całej Polsce, a w tym roku też Kino Iluzjon.
Zgłoszenia
Koszt karnetu na 7 pokazów: 90,00 zł, pojedynczy bilet: 17 PLN
Zgłoszenia szkół można wysyłać poprzez formularz: https://panel.nhef.pl/zgloszenie
Zapisy trwają do 3 października. Pokazy rozpoczynają się 7 października.
Jak to działa?
Nauczyciele zapisują swoich uczniów na wybrany cykl i od października do kwietnia, raz w miesiącu, przychodzą wraz z nimi do kina lub domu kultury w swoim mieście lub wybierają seans online.
Kina/domy kultury przyjmują i akceptują zgłoszenia w miarę wolnych miejsc, zachęcamy by nie czekać z przesłaniem zgłoszenia na ostatnią chwilę.
Każdy seans poprzedzony jest prelekcją na żywo bądź wideo prelekcją
Wychowawcy otrzymują od koordynatora projektu w swoim kinie/domu kultury dostęp do materiałów dydaktycznych do każdego obejrzanego filmu.
Więcej informacji: https://edukacja.mlodehoryzonty.pl/news/zapisz-grupe-przedszkolna-lub-klase-do-19-edycji-projektu-edukacja-mlode-horyzonty/
Ścieżki tematyczne
Dla uczniów przygotowaliśmy 5 ścieżek tematycznych
Przedszkola: „Chodzę do kina”
Szkoła podstawowa, klasy 1–3: „Filmowe podróże”
Szkoła podstawowa, klasy 4–6: „Świat filmu”
Szkoła podstawowa, klasy 7–8: „Od oglądania do czytania egzamin ósmoklasisty”
Szkoły ponadpodstawowe: „Film na maturze”
Więcej informacji
Lidia Mikulska
+48 662 099 500
Program
- prezentuje wartościowe filmy pogrupowane w cykle tematyczne dopasowane do poszczególnych grup wiekowych,
- kształtuje artystyczne i kulturowe kompetencje dzieci i młodzieży, pogłębia odbiór filmu i aktywizuje uczniów dzięki poprzedzającym seanse prelekcjom i dyskusjom, a opiekunom pozwala kontynuować pracę w oparciu o film poprzez materiały dydaktyczne (m.in. scenariusze lekcji, analizy psychologiczne, warsztaty i prezentacje multimedialne),
- doskonali kompetencje społeczne, wspomaga rozwój kompetencji miękkich (komunikowanie się z innymi, definiowanie potrzeb, współpraca w grupie, rozwiązywanie problemów, twórcze myślenie), pobudza ciekawość świata i zainteresowania ucznia
- może być realizowany stacjonarnie, online lub hybrydowo.
Harmonogram
Przedszkole – „Chodzę do kina”
7.10 „Kacper i Emma – najlepsi przyjaciele”
8.11 „Najlepsze urodziny królika Karola”
12.12 „Kicia Kocia pod choinkę”
15.01 „Gordon i Paddy”
18.02 „Mama Mu wraca do domu”
10.03 „Pattson i Findus – wielka wyprowadzka”
11.04 „Basia – radzę sobie!”, zestaw 5
Szkoła podstawowa, klasy 1–3 – „Filmowe podróże”
8.10 „Jakub, Mimi i gadające psy”
4.11 „Katak, podwodna przygoda”
13.12 „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai. Rabuś z pociągu”
16.01 „Szybcy i śnieżni”
19.02 „Nawet myszy idą do nieba”
11.03 „Yakari i wielka podróż”
07.04 „Szkoła magicznych zwierząt”
Szkoła podstawowa, klasy 4–6 – „Świat filmu”
9.10 Zestaw krótkich filmów. Kino Nieme
5.11 „Eskil i Trynidad”
9.12 „Wszyscy za jednego”
17.01 „Twardziele”
20.02 „Mecz o wszystko”
12.03 „Jestem William”
8.04 „Dziki Zachód Calamity Jane”
Szkoła podstawowa, klasy 7–8 – „Od oglądania do czytania. Egzamin ósmoklasisty”
10.10 „Żałuję!”
v6.11 „Moje życie to cyrk”
10.12 „Podróż księcia”
13.01 „Belle”
21.02 „Maddy Modelka”
13.03 „Lada dzień”
9.04 „Dziewczyńskie historie”
Szkoła ponadpodstawowa – Film na maturze
11.10 „Dekalog I”
7.11 „Anhelli” + „Świteź” + „Świtezianka”
11.12 „Ziemia obiecana”
14.01 „Pianista”
17.02 „Herbert. Barbarzyńca w ogrodzie”
14.03 „Ida”
10.04 „Pokot”
Krok po kroku
- Nauczyciel/ka zgłasza grupę/klasę do udziału w projekcie poprzez formularz zgłoszeniowy (jednorazowo można zgłosić kilka klas)
- Osoba zgłaszająca otrzymuje automatyczne, e-mailowe potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia
- Kino/dom kultury potwierdza e-mailowo udział zgłoszonej grupy w projekcie (w razie braku potwierdzenia, prosimy o bezpośredni kontakt z koordynatorem w danej placówce)
- Począwszy od października comiesięczny udział zgłoszonej grupy uczniów w projekcie